Tuesday 13 February 2007

SAINT VALENTINE: PROS AND CONS


I'm not a Saint Valentine's Day maniac. I find it too commercial & disproportionate.
Originally, Saint Valentine's Day was the day you would display affection to the ones you love or like: valentines, friends & family. How did it come to be so centered on lovers? It can be so painful when you're lonely...
Yet, I do buy a little present for my beloved One...Shame on me... I really am a mass consumer...

Well, I 'd like to tell all my relatives and friends that I'll be thinking of them (a bit more than usual :-)) tomorrow!
My Valentine's away till tomorrow evening. No plan for the moment. We'll see in time!


Je ne suis pas fan de la Saint Valentin. Je trouve ça bien trop commercial & exagéré .
A l'origine, la Saint Valentin était le jour où l'on montrait son affection à ceux qui nous sont chers: valentins(es), amis, proches... Comment cette fête a-t-elle fini par être centrée uniquement sur les amoureux? C'est si douleureux lorqu'on est seul.
Pourtant, je fais partie de ceux qui achètent un p'tit cadeau à leur chéri(e)...Honte à moi...Je suis vraiment une consommatrice de masse.

Bien, j'aimerais finir en disant à tous mes proches et amis que je penserai à eux demain (un peu plus que d'habitude :-))
Mon Valentin ne rentre pas avant demain soir. Aucun projet pour le moment. Nous verrons en temps voulu!


1 comment:

Anonymous said...

Bonne St Valentin Bichette !!!
Lov u too !