Thursday 11 June 2009

Go to sleep my Baby... Close your pretty eyes...




Our Little Fairy tends to sweat a lot while sleeping (and I must say her bedroom's probably the warmest room in our flat :-S, which doesn't help). So, I decided I would sew her a baby sleeping bag for summer using old bedsheets (I'm no great sewer... ). I couldn't find any pattern for size 24 months (yes, she IS tall).
So, I decided to make my own pattern... It's not as bad as it may seem to you (I didn't have time to iron it properly before taking photos). The most difficult part was the zipper (sure you could guess that!) for 2 reasons: first, I wanted it on the right side and it ended up on the left side for some reason (see how bad I can be). Second, I messed up with the last 2 cm at the bottom (but it works!).
Now, I know I CAN do it :-) . I'll make another one with liberty fabric suiting her bedroom's colours and a modified pattern from Tendre Canaille (French craft book). I just can't wait for sales to start!

Notre petite Fée a tendance à suer beaucoup quand elle dort (et il faut dire que sa chambre est probablement la pièce la plus chaude de notre appartement, ce qui n'aide pas). J'ai donc décidé de lui coudre une turbulette version été avec de vieux draps (je ne suis pas bonne couturière). Je n'ai pas réussi à trouver un patron pour une taille 24 mois (oui, elle est grande...).
Alors, j'ai fait mon propre patron...C'est mieux que ça en a l'air (je n'ai pas eu le temps de la repasser avant de la photographier). La partie la plus difficile fut la fermeture éclair (mais vous vous en doutiez!) pour 2 raisons: 1. je la voulais du côté droit et elle est du côté gauche pour je ne sais quelle raison (suis nulle, vous l'avez dit). 2. J'ai m ---- sur les 2 derniers cm de fermeture éclair en bas (mais ça marche!).
Maintenant que je me sais capable de faire ça, je lui en ferai une autre avec du tissu liberty qui ira mieux avec les couleurs de sa chambre et avec un patron remanié du livre Tendre Canaille. Vivement les soldes!

No comments: